NB! Work in progress - bloggen endrar seg og veks seg til smått om senn.... Takk for at du tek turen innom!

lørdag 12. februar 2011

Smørdampa kveite med bruna løksmør og ertepurè!

Når det gjeld kveite har eg vore veldig tradisjonell kvar gong eg har laga det. Eg har stort sett trekt den i vatn med salt, pepar og laurbærblad, sett den kaldt og servert den kald dagen etterpå. Etter å ha surfa litt på bloggen til Margit Vea fann eg oppskrifta på verdens beste kveitemiddag! Her har du oppskrifta!

kveite

Dette treng du:

200 kveitefilet

3 dl vantn

1 Kvast(er) frisk rosmarin

(eg droppa den)

300 g meierismør

Bruna løksmør:

1 løk

1/2 ts salt

1 ss olje

100 g smør

Del kveitefileten i porsjonsstykker.

Kutt smøret i terningar.

Kok opp vatn, litt salt og rosmarin. Trekk kjelen litt til side. Det må ikkje koke for mykje, då har “sausen” lett for å sprekke.

Rør inn litt og litt av smørterningane. Rør heile tida medan du tilsett meir og meir smør. Når det har vorte ei jamn og fin masse legg du fiskestykka ned i kjelen.

La fisken trekke i smørvannet. Trekketida varierer med storleiken på fiskesytkka. Mine trekte mellom 5 og 10 minutt.

Slik lagar du bruna løksmør:

Skrell og skjær løk i tynne strimlar.

Ha olje i ei panne og brun løken på svak varme.

Tilsett saltet, dette gjer at løken slepp litt av væska. Då blir løken karamellisert.

Mot slutten av steiktida har du i smøret. La smøret steike litt med.

kveite1

Dette treng du for å lage grøn ertepurè:

350 g grøne erter, frosne

1 l vann

3 ss salt

4 ss kraft

50 g meierismør

salt og pepar

Slik gjer du det:

Kok opp vatn og salt. Ha i ertene og kok dei i ca. 5-6 min. Sil av kokevantnet. Tilsett litt av kokevatnet frå fisken i erteblandinga. Køyr dette saman med ein stavmiksar. Tilsett smør og køyr litt til.

Smak til med salt og pepar.

Server den nydelege retten på tallerkenar. Start med å legge ertepureén nederst, legg fiskestykket opp på og dander med løksmøret rundt. Pynt med friske urter. Dampa poteter og gulrot er eit naturleg tilbehør!

kveite2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar